Velkommen, Gjest

Silliy Season 2011. Spillere INN / UT??
(1 besøkende) (1) gjest
Gå til bunnenSide: 12345678...32
EMNE: Silliy Season 2011. Spillere INN / UT??
Silliy Season 2011. Spillere INN / UT?? 2 år, 6 måneder siden Karma: 14
Her poster dere alle rykter for neste sesong. Hvem kommer, hvem blir?

Først ut. Det ser ut som at Konate kanskje er ferdig i HBK. Han er ikke skadet, men er alikevel ikke prioritert i laget lengre. Etter sesongen forsvunner han nok. Kontrakten går også ut!
Kula
Administrator
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Kjønn: Mann Fosseberget Supporterklubb eiri-hal@online.no Sted: Hønefoss Fødselsdag: 07/03
Siste endring: 14/11/2010 11:06 Av Kula.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Silliy Season 2011. Hvem kommer, hvem blir?? 2 år, 6 måneder siden Karma: 14
Bangura ønskes av Start, Haugesund, Brann. Hva er sjansene for at blir?
Kula
Administrator
graphgraph
Kjønn: Mann Fosseberget Supporterklubb eiri-hal@online.no Sted: Hønefoss Fødselsdag: 07/03

Sv:Silliy Season 2011. Spillere INN / UT?? 2 år, 6 måneder siden Karma: 8
Det er vanskelig å spå helt hvem som forsvinner, når vi ikke vet hvilken divisjon vi spiller i.

Men de som sitter på utgående kontrakt er vel:
Aleksandr
Umaru
Kamal
Madiou
Frode

Om jeg ikke tar helt feil?

Alex og Uma har jo sagt ganske klart fra at de forsvinner om det blir nedrykk. Begge kan vel også komme til å forsvinne om vi holder oss, men da er sjansene bedre. Det er jo ikke tvil om at det isolert sett er snakk om to gode spillere, som har betydd mye for klubben de siste årene. Men selv om Alex har vært en av lagets beste i høst, var vårsesongen ganske svak. Og han er en spillertype som det ikke er umulig å erstatte heller.

Umaru kan, og har jeg skrevet mye og mangt om. Jeg tror jeg lar det koke ned til at jeg blir glad om han blir, men at det ikke er noen fullstendig krise om han forsvinner. Han tar veldig stor plass på banen, og veldig mye av spillet vårt har vært avhengig av om han har dagen. Kanskje er det best lagmessig på sikt om han har gjort sitt her. Selv om det kanskje er rart å hevde, når vi snakker om en såpass god spiller. Men vi får se. Pr dags dato er hvertfall de to de største spørsmålstegnene i neste års stall.

Madiou tipper jeg også at forsvinner. Har ikke imponert i år, i forhold til hva vi forventet oss. Og det er vel neppe dumt å få inn noe annet på topp.

Kamal er vel også en spiller som kan komme til å forsvinne. Vi må vel være ærlige nok til å si at også han har slitt med å ta nivået i år, og ikke har levert godt nok. I tillegg har han jo vært misfornøyd med lite tid før, og nå ser han ut til å være et fjerdevalg på topp. Jeg blir ikke overrasket om han forsvinner.

Når det gjelder Frode, så synes jeg det er merkelig at klubben ikke har gjort noen fremstøt for å fornye kontrakten hans, når han signaliserer så sterkt at han vil være med videre. Vi snakker ikke om hvem som helst her. Jeg regner med det går i orden, men det er merkelig man ikke har ordnet det før.

Når jeg tenker meg om, har Benny også en kontrakt som går ut? Han er vel uansett en av de som kan bli ofret. En fantastisk fyr, og en kar som ikke klager på at han ikke er noe førstevalg lenger. Men alderen er jo ikke på hans side, og om noen skal inn, må vel noen ut.

Ismet har vel muligens også en kontrakt som går ut? En fin fyr, som har gjort jobben sin de gangene han har fått sjansen. Men han er jo ganske tydelig et tredjevalg på keeperplassen, selv om jeg ikke tror han er langt unna å holde Steves nivå. Men når kontrakten hans går ut, er det vel ikke unaturlig om den ikke blir fornyet.

David Hanssen har jo gått skadet i hele år. Desverre, for jeg holder på at han hadde vært en viktig spiller for oss i år, om han hadde fått sjansen til å bidra på banen. Det er vel ikke umulig at dette er en skade som gjør at vi har sett det siste av han i HBK. Jeg tror nesten vi en evt. positiv utvikling her som en god overraskelse.

Abdou Darboe har jo vært lånt ut til Mjøndalen i høst, og etterhvert fått brukbart med spilletid. Totalt ni kamper, hvorav 5-6 fra start, og to mål ble det på han. Det er ikke umulig at han fortsetter her neste år. Spesielt om vi skulle berge plassen, tror jeg det kan være en god løsning.

Davy Claude Angan har jo vært ønsket av Vålerenga, og også andre klubber har fulgt med her. Den eneste av spillerne våre som vi kan regne med at er interessant for andre å kjøpe i dette vinduet. Og samtidig kanskje den viktigste å beholde.

Paul Obiefule hadde jeg ikke troa på for et år siden, og jeg vil hevde at min skepsis var velberettiget. Har virket uinteressert, svak og langt unna det man kan kreve av en så dyr spiller. Jeg håper og ber for at noen vil ha han i vinter. Om han skal bli værende, så må han ta seg kraftig sammen.

Erik Hagen har vel neppe tenkt seg noe annet sted. Men han har jo en hofte som snart har gjort sitt på fotballbanen. Det er vel ikke 100% umulig at han finner ut at nok er nok i vinter?

Ellers, med Jevnaker opp, så har vi fått en god sjanse til å matche enkelte spillere et nivå høyere enn det de ellers får sjansen til. Jeg tenker med en gang på Håkon Langdalen og Kevin Beugre som to spillere hvor 2.divisjon kan være en god kamparena neste år.

Da tror jeg at jeg har vært innom de det er tvil om. For de som ikke er nevnt er vel folk som er under kontrakt videre, og som ikke har signalisert at nok er nok. Interesse fra andre klubber er det neppe for dem heller.
Jørg1
B-laget
graphgraph
Kjønn: Mann Sted: Barteland Fødselsdag: 10/01

Sv:Silliy Season 2011. Spillere INN / UT?? 2 år, 6 måneder siden Karma: 8
Ellers, når det gjelder spillere som bør være aktuelle, så har jeg en del på blokka. Hva slags spillere som bør være aktuelle, kommer jo an på hvem som forsvinner. Og hvilket nivå vi kan lete på, det vet vi jo ikke før etter at kvalifiseringen er over.

Uansett hvor vi ender, og hvem som forsvinner, så bør vi ha inn minst en kantspiller som er bedre enn de vi har i dag. Det samme gjelder på topp, hvor bare Angan har prestert noenlunde godkjent i år, og hvor Madiou og Kamal kan forsvinne. Ellers blir det litt etter hvor folk forsvinner.

Men vi kan starte med folk som spilte i årets Tippeliga, som kan eller bør være aktuelle.

I Kongsvinger sitter Edier Frejd på en utgående kontrakt. Forsvarskjempen var særdeles god i fjor, og også god i år. Kan spille på alle plassene i forsvaret. Eneste minuset er at han, i likhet med litt for mange i vårt forsvar, er over 30 år. Men ellers, så er det definitivt en mann som kan styrke forsvaret vårt.

Adem Guven var jo nære en overgang i sommer, og bør, når vi skal lete etter en kantspiller, kunne være aktuell også nå. Har en tendens til å rykke ned, men har kvaliteter vi ikke har i laget.

Espen Nystuen fra Sandefjord bør også være et alternativ. Mangler fart, men bortsett fra det er han en midtstopper som holder et godt nivå. Har før han kom til Sandefjord vært brukt på midtbanen, og kan være et alternativ også der.

Jeg slenger også inn John Pelu, som ikke får fornyet kontrakten sin med Haugesund. Har vært vurdert som spiss der, fordi han regnes som en spiller som har for klare mangler defensivt til å være et kantalternativ i 4-4-2. Om vi spiller med tre på topp neste år bør han være en soleklar kandidat, selv om skadesituasjonen også er et spørsmålstegn.

Bengt Sæternes er 35 år, og ikke noe fremtidsprosjekt. Samtidig, så tror jeg at det er akkurat en slik spiller vi trenger på topp. En murbrekker som gir midtstoppere en tøff hverdag, og som er livsfarlig inne i boksen. Har en imponerende uttelling i forhold til spilletid også i år. Vurderer i øyeblikket spill i Sandefjord eller å legge opp. Blir neppe spesielt dyr.

Gjermund Åsen hadde en fantastisk forsesong for Rosenborg, etter å ha blitt hentet fra Strindheim. Startet første kamp, men småskader og manglende form gjorde at det ble lite spilletid i vår. Nils Arne Eggen har tydeligvis ikke tro på gutten, og i høst ble det med 2.divisjonsfotball.
Åsen er 19 år, og har briljert i 2.divisjon siden han var 16 år. Passer best som indreløper i 4-3-3. Et fantastisk skuddbein, god teknikk og et godt overblikk. Mangler noe på det defensive, og er ikke akkurat rask. Men han er alt for god til å fortsette i 2.div. 91-modell, så tiden ligger foran han.

Det samme kan sies om en annen junior i Rosenborg, Osei Oviasu. Har spilt både på back, på midtbanen og som stopper i år. Jeg er usikker på hvor han er best, men det er ikke nødvendigvis slik at han må låses i en posisjon ennå. Men jeg mener han kommer best til sin rett enten på midtbanen, hvor han ligner noe på Tettey i spillestilen, eller som en offensivt villig back.
Er 20 år, og har briljert for Rosenborg 2 i 2.divisjon. Sittet på benken uten å få sjansen i Tippeligaen en tre-fire ganger mot slutten.
Her snakker vi en spiller med meget god fysikk og aksjonsradius. Duellsterk, og har utviklet de offensive ferdighetene godt i år. Å få sjansen i RBK kan være tøft, men for en litt mindre klubb, typ Hønefoss, så mener jeg at vi snakker et mulig kupp.
Jørg1
B-laget
graphgraph
Kjønn: Mann Sted: Barteland Fødselsdag: 10/01

Sv:Silliy Season 2011. Spillere INN / UT?? 2 år, 6 måneder siden Karma: 4
Når det gjelder Benny så har jeg hørt noen rykter om at han skal trappe ned, og ta en sesong for Jevnaker. Dette ville i så fall være en god forsterkning for dem.

Vet med sikkerhet at både Güven og Frejd ikke ønsker å spille adecco for KIL neste år. Frejd vil etter all sannsynlighet ikke få ny kontrakt pga økonomien. Når det kommer til Güven tviler jeg sterkt på at KIL har råd til å si nei ved et eventuelt bud.

En annen jeg gjerne ville sett i hønefosstrøya neste år er Alexander Ruud Tveter fra Follo. 9 mål i adecco i år fra kantposisjon er ikke dårlig for et bunnlag som Follo, og det best med det hele er at han er 91-modell. Vet at flere klubber er etter han, men med mulig fast plass for oss kan lokke han til AKA.

Vet at mange er skeptiske til det å hente inn for mange afrikanere, men Kim Ojo i Nybergsund er absolutt en man å ta en titt på. En fysikk og en målteft ikke mange i Tippeligaen matcher.
Baltazar
B-laget
graphgraph
Kjønn: Mann

Sv:Silliy Season 2011. Spillere INN / UT?? 2 år, 6 måneder siden Karma: 4
Baltazar
B-laget
graphgraph
Kjønn: Mann

Gå til toppenSide: 12345678...32
Moderatorer: Kula
You are here